8 aug. 2016

Sköna Söndag

Måndag och ny vecka.
Märks att semestern är över för de flesta nu. Ett tydligt tecken är att platserna på morgonbussen fylldes snabbare än vad de gjort de senaste två veckorna som jag har åkt.

Det är flera bilar på infartsparkeringarna och T-banan erbjuder nog snart endast ståplats igen. Morgonrusningen är med andra ord i full fart. 

Jag har min bästa tid framför mig. Gillar hösten bäst faktiskt! Men vill gärna ha kvar de ljusa kvällarna. :)


Igår for vi över till Värmdö och besökte Siggesta Gårds bakluckeloppis. Jisses vad stort det var! Jag har själv stått och sålt grejer där för flera år sedan men kommer inte ihåg att det var såå stort! Fyndade lite till flickorna. Lite nya böcker , en liten fin plånbok samt hästtidningar.
 

Innan vi gasade på färjan över mot Värmdö tog vi en fika vid Roddarhuset hemma i Vaxholm. Vi slängde även ett öga på konstutställningen som just nu pågår här. Jisses vilka priser! Konstnär är något man borde satsa på i nästa liv! Haha!

Här kan man sitta en bra stund. Spana på folk( vilket är bland det bästa jag vet) och bara koppla av. Sippa på kaffe och äta bärpaj :)


Det blev en lugn och skön söndag! T börjar jobba idag efter tre veckors ledighet så nu börjar allt sakta att återgå till det normala igen. Verkligen på gott och ont!

Flickorna kom en stund på eftermiddagen. Tiderna blir så konstiga och inte alls fördelaktiga såhär på sommaren.
Dem är hos sin pappa flera veckor i rad då jag börjat jobba. Så fram till skolstart blir dem där. Det är ju ett måste att dem kommer hem till oss mellan varven också, annars blir man ju alldeles sjuk av längtan!

Önskar er alla en fin start på veckan!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar