29 aug. 2016

Dalarö Helg


Hej! 

Äntligen blev det en helg på Dalarö!
Vi firade T:s pappa som fyllt 60 år. Vilken fest det blev! Goda vänner och familj dansade till sena kvällen under trädgårdens provisoriskt uppsatta discolampa.
Underbart! Det blev en sådan där riktigt skön sensommarkväll i den lilla trädgården bakom T:s föräldrars hus mitt i byn, i hjärtat av Dalarö.

 
Vi fick i uppdrag att hitta vår egen flaska för kvällen. T:s mamma hade skrivit något som beskrev den personen som den tillhörde.
På min stod det "Hon och han" = jag jobbar på H&M, Hennes och Mauritz. T fick såklart Superman.
En väldigt rolig idé! . :)


Nyblivna 60-åringen, Tommie och Daniel.



Varje gång jag kommer till ön känner jag en sådan glädje i hela kroppen. Dalarö är mitt allra bästa smultronställe!

Hit vill jag återvända och landa senare i livet. När barnen är stora och utflugna är mitt mål att återigen få tillbringa mitt liv här ute på heltid.

Här slappnar jag av och fylls alltid av en märklig lugn i hela kroppen. Underbart med tanke på hur stressig och fullmatad vardagen är i övrigt.
 

I går pep jag iväg till bageriet på morgonen och köpte nybakta frallor.
 
 
Blev sittandes en stund i väntan på att frallorna skulle bli klara.
 


Herregud! Skulle kunna köpa på mig allt som fanns just då! Hungrig och sugen på precis allt. Just i den stunden skulle jag lätt kunna klämma ett wienderbröd till frukost, haha!
 

 
Dalarölimpor trängs med massa andra goda bröd. 


Vill man, kan man köpa med sig närproducerat hem :)
 


Sju sortes kakor :)
 


Frasfrallor och Källafraska
 

 
Småkakor till eftermiddagskaffet :)
 

Bageriets hemgjorda musli är otroligt god!
Man kan köpa med sig ett frukostpaket där yogurt och den här muslin ingår.
Perfekt som take away!
Sist vi var här smaskade jag i mig en sådan.
 




Älskar att promenera en stund på morgonen. Man vaknar till på ett skönt sätt.

 
Det blev en lat söndag. Soffmys med kaffe, tjocktröja (då det var riktgit kyligt i luften) och genomgång av alla bilder som togs dagen innan.
 
Vila och återhämtning inför veckan som kommer.
 
Idag är det en lyckodag, flickorna kommer!
Äntligen är det vanliga rutinerna tillbaka!
 
Tjohoo!
 
 

1 kommentar: