3 mars 2016

T-centralens oas

Som en grön och väldoftande oas mitt i den grå betongen mellan tunnelbanans perronger och bländande lysrör ligger Bunches By Blomrum och Vetekatten. Man känner doften av nybakat redan när man kommer upp för rulltrappan från tunnelbanan. Samma härliga doft som Pressbyråns kanelbullar!
 
Dem blomsterbutiker som syns i tunnelbanorna runt om här i Stockholm livar upp hela atmosfären. Man (läs jag...) liksom dras in i butikerna och allt känns alltid lite ljusare och roligare när man strosar runt bland alla fina blommor, växter och andra fina små detaljer som man kan köpa till sin bukett eller växt. Jag gillar det skarpt!
 
 
 
Ett färgglatt hav av Tulpaner, Liljor, Eucalyptus och vårkvistar!
 
 
Älskar att man får ett så fint omslagspapper om blombuketten.

 
Mitt emot ligger Vetekatten. My God! Här hamnar man verkligen i fikahimeln! Bullar och glamorösa bakelser trängs med andra små fina och välgjorda kondisbitar.
 
En stor Latte och ett wienerbröd hade lätt fått sällskapa mig på min fika dejt! :)
Nyttigast i stan! He he he.....
 
På kvällens agenda står biomys med världens mysigaste man på världens mysigaste biograf i mysiga Vaxholm!
 
 
 
 
 


1 kommentar: