8 maj 2016

Födelsedagsfirande Deluxe

Hej!
 
Hoppas att er helg varit lika solig och fin som min varit! För oss har det varit allt ifrån Käpphästhoppning för flickorna på Bogesunds Gård i fredags till finlunch på Rosendals Värdshus igår.
Vi har nyttjat det fina vädret till max och igår firade vi min födelsedag på tu man hand en vecka för tidigt, just för att kunna göra någon mysigt utflykt när vädret är så fint!
 
 
Startade upp dagen med en båttur in till Stockholm. Vi har turen och glädjen att ha Vaxholmsbåtarna nära till hands och en båttur in till Stockholm sätter lite extra guldkant på resan.
 
 
Passerar Gröna Lund
Där är karusellerna i full fart nu.
 
 
Vi gick längs med kajen bort till Djurgården och passerade alla fina båtar som ligger på rad längs Strandvägen.
 
 
Målet för utflykten var Rosendals Trädgård och Värdshus. Här hängde jag och mina vänner en hel del när vi var yngre. Vi låg och solade och drack kaffe i flera timmar på den mysiga gräsmattan som finns utanför fiket som finns här på Rosendal. Det ligger en bit ut på Djurgården. Förbi Grönan och Skansen.
 
 
Tulpaner till självplockning
 
 
Det finns en mysig handelsbod här också där dem säljer närproducerat.
 
 
Blåbärsmusli.
 
 
Och dessa små rackarna! Match made in heaven! Jag älskar lakrits! En sådan här dyrgrip sätter man ju i sig på nolltid! Lite lite i påsen eller? ;)
 
 
Det finns så mycket fina blommor och det sjuder av liv i växthusen. Som en enda stor grön oas! Dessa växter lever verkligen lyxliv!
 
 
Finlunch  på Rosedals Värdshus.
 
 
Nästa stopp blev Spritmuseets uteservering längs vattnet mellan Grönan och Vasamuseet. Här satt vi en bra stund och bara småpratade och kollade folk.
 
 
 
Bästa båten M/S Dalarö tog oss sedan tillbaka hem till Vaxholm.
 
 
Vi avnjöt en fantastisk kväll på sjön.
 
 
Tack Älskling för en underbar dag tillsammans med dig på Djurgården!
 
Födelsedagsfirande DELUXE!
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Åååå vilken perfekt födelsedag!
    STORT GRATTIS!
    Ser verkligen helt magiskt ut!
    Vi ska upp till sth i slutet på maj o hälsa på min bror, då får det nog bli ett besök på Grönan tror jag. Dottern ääääälskar det!
    Jag ska på BBCON, är det något du ska på?
    Ha en fin måndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej :)
      Taaaack! :)
      Ja vilken dag vi fick! Bästa firandet man kan få. Till helgen kör vi tårta och hela den balunsen tillsammans med flickorna :)

      Grönan är poppis hos mina barn också :) Hoppas att det kan bli ett besök för er när ni kommer hit! Har man möjlighet är det ju himla roligt att spendera en dag där. Där finns något för alla! Stor som liten. Och även lite roliga uppträden ibland!

      Känner mig lite bakom....men vad är BBCON? Haha!

      Ha en riktigt bra dag!!!
      Och en stor kram till dig! :)

      Radera