3 maj 2016

Lunchdejt på soliga Söder

Nyss tillbaka på kontoret efter att ha haft en mysig lunch dejt på Söder.
Vi slog oss ner på Babylon  som ligger vid Björns Trädgård alldeles precis brevid tunnelbaneuppgången.
 
Det är verkligen så som alla recentioner beskriver det, en gömd pärla mitt på Söder.
Vi valde såklart en plats mitt i solen som vätter mot en grönskande liten park.
 
Att bara få sitta och spana på folk och småprata, det är bland det bästa jag vet! Ingen stress eller annat som man "måste göra" just då. Fånga tillfället och tillåta sig själv att bara vara.
 
 
Ljummet i luften och massa glada människor! Sommarfeeling!


Tillsammans med min stora Kärlek! :)
 

 
Valet föll på Räksallad med hysteriskt mycket grönsaker. Åt så mycket så att jag blev alldeles smockmätt. Det kändes som att jag rullade ifrån restaurangen.

 
Givetvis hann vi med ett stopp på Stikki Nikki innan det var dax att jobba lite till.
T valde Jordgubbs- och Lime sorbet och jag valde Passion Sorbet. Dock något för söt för mina smaklökar....

 
Den varade hela tågresan tillbaka till kontoret. Där det som sedan fanns kvar slutligen landade i papperskorgen. Jisses! Ingen mer mat för min del idag! Haha!
 
Här kan ni läsa mer om stället Babylon.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar