13 apr. 2016

Mamma och Vilma

 
Att ge barnen egen tid prioriterar jag ganska högt hemma hos oss. Vi delar en mysig stund och pratar om allt som rör det som händer här och nu, och allt annat mellan himmel och jord. Tyvärr är det oftast svårt att få till den här tiden rent tidsmässigt med anledning av allt annat som vardagen annars kräver. Känner att det  ändå blir enklare ju större dem blir.
 
I måndags var jag föräldrarledig och hämtade Vilma redan innan lunch. Sån lyxig känsla då mina barn liksom så många andra tillhör dem som tillbringar långa dagar på dagis och fritids varje dag. Vi packade ner pannkakor och packade väskan med god dricka och annat som hör utflykten till och for ner till Eriksö här i Vaxholm.
 
En perfekt dag för avkoppling och ro för själen! Kvalitetstid när den är som bäst!
Den här gången var det bara Vilma och jag.
 
 
 
Ett vackert andpar gjorde oss gärna sällskap :)

 
Med tanke på allt gott som serverades på bryggan...

 
He he he...."Bara en till mamma..."

 
Så ljuvligt rofullt! Älskar sådana här dagar tillsammans! Skulle vilja ha så många flera!


Stillhet.
 

 
Kaffe såklart!

 
Fördelen en vardag är att det är så folktomt överallt. Vi fick hela stället för oss själva.

 
Hej Kompis!

 
Fokus!

 
Vi hittade värsta kojan uppe i ett träd alldeles intill parken.
 

Tack min fina V I L M A för att jag fick dela den här dagen tillsammans med dig!
 
<3
 



1 kommentar: