22 juli 2016

Mor- och Dotter Helg


Hej!

Nu är det bra länge sedan jag kikade in här! Allt väl med er? Njuter ni av soldränkta klippor och svalkande bad? Jag hoppas iallafall att ni har det riktigt bra oavsett vart ni befinner er.

Min semester har innehållit så mycket roligt! Jag har haft en härlig mix utav Familj, vänner och utflykter om vart annat så jag har helt enkelt valt bort bloggandet under min ledighet.

Fullproppad med nya intryck drar jag mig återigen tillbaka till kontoret på Måndag morgon.
Minnesbanken är påfylld och fotorullen överfull! Precis som det ska vara! :)

Jag kickade igång semestern med ett besök i Karlskrona. En weekend med min Mamma i Karlskrona.


Känner mig faktiskt som en turist i min egna hemstad. Har insett först nu att jag inte alls brytt mig om alla gamla vackra byggnader som finns överallt näsan pekar i denna stad på den tiden som jag faktiskt bodde här nere. Idag, i vuxen ålder är det en av mina största passioner. Finns det något vackrare? Tror banne mig inte det!


Hoppade på tåget som under denna resan hade två byten.
Att åka med SJ har sällan inneburit att komma fram enligt tidtabell. Med tanke på hur himlen som ut här i Alvesta trodde jag att det skulle bli dryyyga förseningar. Men klarade mig undan med en halvtimme! Tjohoo!


 Hamnade i en orkan där ett tag innan det var dax att kliva på nästa tåg :)


Vi hann med precis de vi ville göra under den hela dagen som vi tillbringade tillsammans, jag och Mamma. 
Vi gjorde en utflykt till hennes barndoms gator och så besökte vi min Morfars gamla brygga.


Här lade min Morfar till med sin Blekinge eka efter att han lagt ut nät om kvällen eller hade gjort e utflykt bort till Fläskholmen som ligger alldeles utanför.


Vila och fika med medhavd matsäck :)


På kvällen åt vi en god middag på Restaurang Castello som ligger på Stortorget mitt på Trossö som stadskärnan heter i Karlskrona. 


Ölen som serverades är från Bryggeri Skeppsgossen som ingår i koncernen Blekinge Gourmet


Jag högg en svamp pasta som var gjord på massa olika sortes svamp.


Det här stället lämnar man inte förrän man smaskat i sig deras hemmagjorda glass från Rosteriet. Det finns en massa olika smaker och jag kan garantera att man hittar en favorit för alla smaklökar.

Mitt val föll på pistagen. Den försvann illa kvickt! :)

Jag tackar och niger för en härlig helg tillsammans med min fina Mamma. Bortskämd till max, hjärtat överfullt av kärlek och magen full av god mat rullade jag hemåt Stockholm igen.

På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar